Resultat UPK

Jag och Arletta åkte iväg till UPK idag och tävlade. Jag är verkligen helnöjd och hon var fantastisk! Måste bara säga att det var den lerigaste banan någonsin... Det var stora vattenpölar överallt och helt fullt av lera. LD-4 fel Hon var jättepigg när jag red fram och studsade runt och var allmänt taggad. Fick till bra språng på framhoppningen så jag hade en bra känsla. På banan visade jag henne ett plank och sen travade jag runt lite innan jag fick startsignal. Sen hoppade vi ja. Hon var ju vääääldigt pigg och jag fick ta i henne ordentligt. Men allt flöt ändå på bra. Hon hoppade av stort vilket är positivt eftersom hon brukar backa av och hoppa av nära. På sista hindret hann jag inte riktigt svänga och så var det en stor vattenpöl före så vi fick ett stopp där. Men jag är ändå väldigt nöjd. LD+5 - 0+0 fel Här var det 2 faser så man fick en ny startsignal innan omhoppningen. Hon var lite lugnare på framridningen. Men på oxern på framhoppningen kom hon fel på och tänkte stanna. Då gick jag på henne med skänkeln och hon hoppade lite knäppt så jag tappade gummisnodden på ena stigbygeln haha! Men lånade en av Elin. Vi travade runt lite på banan igen och sen började vi. Hon var vääääldigt pigg här med och det var lite svårt att bromsa. Hon hoppade stort här med. På en oxer i omhoppningen tappade jag stigbygeln och kunde inte vända ordentligt. Men det blev dubbel nolla! Är så himla nöjd med henne!
Fler bilder från när jag hoppar och på de andra Säva ekipagen kommer senare :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0