Markarbete-Tequila

I fredags var det markarbete som gällde. Vi hoppade småhinder på serpentinbågar och lite studs. Studsen var 4 hinder i mitten som stog i en fyrkant. 
Jag fick ihop galoppen på henne riktigt bra! Det blev mycket lättare att rida. Hon har ju en ganska konstig galopp. Men när jag hittar den där korta galoppen blir hon mycket ridbarare och lättare att påverka. 
Galoppombytena gick bra även fast det bara var pyttehinder. 

Mot studsen däremot blev hon rätt så taggad och studsade iväg lite i galoppen och då blev det inte några toppensprång. Det är lite svårt att få tillbaka henne också när hon hoppar iväg sådär. 
Men jag är nöjd iaf 😊





Hon är rätt fin ändå min knasiga svarta häst 🙈


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0