Hoppning och julshow

I fredags tränade vi på att hoppa längdhinder, oxer, stigsprång och parallelloxer. Så vi la ihop allting till en liten bana på slutet. Jag red först istället för syrran på Tequila. Roligt att rida henne igen! Dock började hon hosta jättemycket så jag hoppade inte banan. 
 
Sedan red jag Snowy i min vanliga grupp. Hon var lite seg i början och fick ganska dålig galopp. Men hon hoppade bra när vi hoppade fram. Sedan la vi om parallelloxern till en trippelbarr och hoppade banan. Då kom hon igång bättre och fick bra galopp. Hon stannade en gång på stigsprånget men det var förståeligt då jag la henne för långt ifrån. 
Sedan höjde Angelica och så hoppade vi allt igen. Då gick det bra och sprången var stora och fina. 
 
Igår ordnade vi i USS en julshow i stallet med olika roliga nummer. Bl.a. red USS en kadrilj och så var det höjdhoppning och körtävling. Jag red Phillippa i kadriljen och vi var tärnor. Hon var riktigt pigg och snurrade runt och höll på men det löste sig rätt bra. 
 
Har glömt att berätta att jag red Wakinya i måndags. Hon var riktigt fin! Väldigt stadig jämnfört med Fiffi och tyngre i handen. 
 
Som ni ser var Phillippa inte så taggad på att stå still ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0