Lite dött

Ja uppdateringen här har ju inte varit den bästa och det ber jag om ursäkt för. Just nu sitter jag iaf i sängen med datorn och katten bredvid mig. Riktigt mysig kväll! Den senaste veckan har varit mycket, öppet hus på olika gymnasier, läxor mm. Jag har varit och kollat på Rosendal, Fyris och Katedralskolorna här i Uppsala. Alla verkar superbra och jag vet inte hur jag ska kunna välja. Men jag ska ta och gå på prova på-dagar så får vi se om det blir en ändring av mina uppfattningar. 
 
Dressyren går riktigt bra just nu! Fiffi känns riktigt fin även om dagsformen kan variera. Men hon är mycket stadigare i sin form och mera taktfast än tidigare. Det är fortfarande så att galoppen är vår bästa gångart men traven och skritten förbättras. 
Även Snowy känns fin i hoppningen. Dock blir hon lite loj i galoppen och använder inte riktigt bakbenen ordentligt så jag måste bli lite bättre på att aktivera henne innan. Om nån vecka är det KM i hoppning också och då kommer jag hoppa LD och KM-klassen. 
 
Nästa vecka har jag 2 prov på fredagen, Matte och svenska. Jobbigt att ha dem på samma dag... Men på tisdag är det skolbio med alla 9:orna. Vi ska se boktjuven och det ska bli riktigt kul. 
 
 
En halvgammal bild på mig och Fiffi får avsluta 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0