Wakinya

I måndags red jag Wakinya på dressyren istället för Snowy. Snowy hade gått med realgymnasiet innan så hon fick vila. Vi övade iaf på halter till musik. Vad kan jag säga mer än att det var kaos. Jag är inte så van vid att rida hästar som är TUNGA i handen.
Så jag orkar inte riktigt hålla upp henne hela tiden. Hon var också stel i sidorna i måndags, var lite svår att ställa och tog inte skänklarna. Så jag sket i halterna på slutet och flyttade bara henne in och ut på volten för att få henne lösgjord men det släppte inte helt. Så jag är väll inte så nöjd med henne.
Nästa vecka ska jag iaf rida Snowy så det ska bli roligt att få jobba igenom henne lite. Det finns så mycket i hoppningen som kan förbättras i dressyren.
 
  
Liten bild på Wakinya och min fina bästa vän Jenny 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0