Ponnyerna idag

Nela fick en liten uteritt utan krav i skogen. Eller ett hygge snarare. Matilda-Chaplin och Emma-Tin red också med. Anita, Jan o Emmas pappa gick med i kylan. Tur var väll det för ingen av oss som red hittade haha. Så Anita guidade oss genom hygget. 
Det va rätt stenigt och lite svårt att komma fram men det gick bra. På slutet blev vägen rätt bra och vi kunde trava en bit. Nela taggade till rejält haha och småstegrade när hon inte fick springa fort haha. 
Sedan travade vi lite lugnt på utomhus hoppbanan. Hon var lite för övertaggad och hade lite svårt att slappna av men ibland så funkade det och hon var ändå fin. Tyvärr var det halt på ett ställe under snön och hon halkade och snubblade. Som tur var gick vi inte omkull iaf. 
Men Nela är så himla mysig och positiv hela tiden. Så himla snäll och vill göra sitt bästa men samtidigt så pigg och på. Mysig att hålla på med också. Verkligen min typ av häst. ❤️

Cekin jobbade i ridhuset. Gosigaste hästen jag vet asså. Han kändes bättre än igår. Fast han var lite fånig i vänstervaret vid läktaren då han låtsades bli tittig och tappade formen. Han var lite fladdrig med bogarna också men blev bättre mot slutet. Vi red lite markarbete blandat med skänkelvikning också. 
Galoppen var en stor förbättring. Han fick en bra takt och lugnare steg. Höger galoppen var riktigt bra och han fick en hyfsad form också. Så jag är väldigt nöjd med honom. 




Finaste Nela







Fotomodellen Cekin. En av de snyggaste ponnyerna jag sett 😍


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0