Ett tag sedan

Det var ett tag sen jag skrev något här nu. Men allt rullar på. Nästa vecka jag jag SO prov, NO prov och matteläxa. Jobbigt jobbigt... Min otur håller fortfarande i sig kan man säga. Jag har väldigt ont i halsen och hostar. Imorse hade jag nästan ingen röst alls. Men men det är ju januari. 

Dressyrträningen går rätt bra. Just nu rider jag Zvante för Snowy hostar fortfarande. Han är ganska seg i början men han piggnar oftast till efter ett tag. Ibland klickar det till och han får ett fint tramp och en fin form där han bär sig själv bra. Galoppen behöver dock bättras. 

Jaa ni får gärna lämna en kommentar om det är något ni vill att jag skriver om, berättar eller visar :)




Äsch tycker att du kan bli frisk nu gumman ❤️


Kommentarer
Katja

Känner du nån i din ålder som har en unghäst? Tänker då 2-3 år.
Funderar själv på att skaffa, men vet inte om det funkar i min ålder... Är 16 och har ridit i 6 år

Svar: Att ha en unghäst är ju alltid svårare än att ha en äldre mer erfaren häst. Jag känner en tjej som har det och hon är yngre än dig. Men jag har inte så mycket koll på hur det går för henne.

Om du har erfarna föräldrar och andra vuxna runt dig som kan hjälpa till så borde det inte vara något problem. Men du måste känna dig säker på att du klarar av att utbilda hästen på rätt sätt. Har du haft egen häst innan och erfarenhet av unghästar så är ju det ett stort plus såklart.

Hör gärna av dig och berätta hur du går och hur det går :)
elisabethloof.blogg.se

2015-02-01 @ 20:27:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0