Nela & Cekin

Jag och syrran hjälper nu under lovet till med att rida Börjedals hästar. Så idag red jag två 5-åriga D-ponnyer som heter Nela och Cekin. 

Nela var väldigt pigg och fin men kunde inte så mycket så jag tog det mest lugnt och lärde känna henne bättre. Det blev mycket voltjobb och försökte få henne lugn då hon var väldigt taggad och lite studsig. Man fick ta lite pauser då och då för att det inte skulle bli för mycket i huvudet på henne. Men hon är så ambitiös och vill verkligen göra rätt hela tiden.
Red också över lite bommar på medellinjen och böjde och ställde åt olika håll. Men jag är nöjd med henne. 

Cekin var mer utbildad så han fick jobba lite mer. Först hoppade han runt lite men blev lugnare sen. Han var ganska mycket häst att rida men om man jobbade gav det resultat. Han var riktigt fin att rida men bockade och sprang runt i galoppen så där måste vi jobba mer. 
Här travade jag mycket på en volt i början för att han skulle ta skänkarna. Hans stora problem är att bogarna vinglar åt alla håll och kanter så man måste verkligen rama in mellan handen och skänkeln. 
Vi red också över lite cavaletti med de här hästarna och efteråt red vi skänkelvikning ut till spåret. Sedan red vi lite öppna också. Jag är nöjd med honom med. 






Nela 




Cekin 

Imorn blir det lättare uteritt för vissa och lite jobb i ridhuset för de andra. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0