2 pass

Vi hade håltimme på franskan så jag slutade alltså halv 3. Skönt! Så jag åkte tidigare till stallet. Min lillasyster skulle inte rida idag så jag passade på att rida igen istället för henne. Hon skulle ha haft Arletta (för första gången) så jag tog henne också. Vi hade en stafett med 2 lag. Jag, Elin (Adonis) och Hanna (fille). Först skulle man hoppa ett litet kryss, rida slalom mellan en massa koner, stanna och göra "muggen" och sedan rida tillbaka så fort som möjligt. Haha det gick bra och Arletta tyckte att det var väldigt kul! Hon snurrade runt innan hon fick börja och när vi skulle galoppera tillbaka så gick det vääääldigt fort! Haha så söt ❤ 

Sen red jag henne i min vanliga grupp 18.00. Vi red "muffinsformen". Mycket volter åt olika håll. Det var inte våran bästa lektion och jag fick kämpa rejält. Hon spände och gick emot och ville inte alls. Men Lollo fick mig att jobba som tusan haha! Och Arletta blev sur som tusan och slängde runt. Men ibland fick vi en bra känsla och en rätt bra form. I vänstergaloppen är hon svag så efter 5 språng byter hon antingen till korsgalopp eller helt till höger galopp. 
Men sen var hon så himla söt och gullig i boxen 😘 

















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0