Back to work

Ja nu är jag frisk och tillbaka i skolan. Red barbacka på dressyren idag vilket gick väldigt bra på det hela taget. Först var Arletta väldigt pigg men det blev bättre. Hennes steg är mjuk och fint så inga problem där. Tyvärr är hennes galopp lite skumpig men det är inte så farligt. Vi red öppnor längs långsidorna och det värsta där var att se till att hon inte går i skänkelvikning. I höger galoppen kändes hon riktigt fin! Men vänster blev bara pannkaka. Hon gjorde känguruhopp och studsade runt. När jag tryckte med skänkeln så bytte hon galopp eller bytte till korsgalopp. Och så skuttade hon runt så jag fick bryta av och börja om en massa gånger. Men hon kändes med på noterna för det mesta. På fredag är det PoJ! Hoppar troligen 80-90.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0