Dåligt av mig

Jag har inte bloggat nu på ett par dagar men men... Det var ju sista hoppspecialen i fredags. Arletta var pigg och glad och hoppade bra. Vi hade en "tävling". Alla hoppade först en LD bana. Om man var felfri där så hoppade man en omhoppning i LD+5. 
Grundomgången gick bra. Vi var felfria och hon kom rätt på alla hinder. Inte alls tittig heller. Banan var först en oxer upp mot läktaren. Sen vände man och hoppade ett räcke upp mot spegeln och en bruten linje till ett räcke på långsidan. Efter det vände man snett igenom och hoppade en till bruten linje. Sen red man ner till spegeln och hoppade ett räcke. Sen var det en snäv avrundad sväng mot räcket som var hinder nr 3. Långsidan vidare till oxern som var hinder nr 5. 

Omhoppningen var hinder 6,7,8,2,1. Här gick det pannkaka haha! 6:an gick bra. Vi kom in fel på 7:an men det gick bra. På 8:an kom vi helt fel och då stannade hon. Jag red på igen och då hoppade hon. Men hon hoppade rätt långt ut på kanten så min sko slog i hinderstödet och bommen ramlade haha! 
De 2 sista hindrena gick bra. Men jag är väldigt nöjd. Hon har blivit så sjukt mycket finare sen vi började. Nu ska vi bara få bort underhalsen 😉 

Resten av helgen har jag mest slappat. Och imorn är det julafton! Mer uppdatering kommer 



Haha fin Felicia 💕




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0