Hästar som betytt mycket för mig

Jag tänkte göra ett litet inlägg om alla hästar som betytt extra mycket för mig. Kan säga i förväg att jag är en "stotjej". De flesta av mina favorithästar är ston. ;) KÖLNÄS JOKER Joker var min favorithäst när jag red på Körlinge. Han var en ganska ung och bråkig liten shettis och det var inte så många som ville/kunde rida honom. Det var nästan bara jag och Elsa som ville men eftersom Elsa oftast red ponnyn Caspar så red jag för det mesta på Joker. Han kunde verkligen inte hoppa som syns på filmen nedanför. Men jag fastnade för honom ändå. Under de ca 2-3 åren så ramlade jag av honom 12 gånger haha! Han var så busig men så himla söt! När han såldes var jag såklart väldigt ledsen. Men som tur var såldes han till en kille i min syrras klass. Dessutom red Jenny honom ibland så jag kunde hälsa på honom. Så jag följde med och red Joker och var överlycklig. Vi hoppade 60cm och allt gick super. Men sen kan man väll gissa vad som hände... Han slängde av mig hahah! Så han var min första riktiga favorithäst och jag tycker fortfarande otroligt mycket om honom. kopiera länken och sök så hittar ni filmen -----> http://youtu.be/Q3Gr6FDu--g
FUSTINA LINN Sedan började jag rida på Säva då. På mitt första ridläger där fick jag en pigg, svart shettis som hette Stina. Efter det var jag fast. Hon är alltid så söt, pigg och med på allt. Jag red henne mycket och hoppade Pay and Jumper på henne. Visst ramlade jag av henne ibland men det gör inget. Sen så blev jag allt längre och snart var jag för stor. Men jag kör henne ibland och hon har en stor plats i mitt hjärta.
HELMUT När jag blivit för stor för shettisarna började jag rida b-ponnyn Helmut. Han var en väldigt pigg och duktig ponny som alltid gjorde sitt bästa. Han var väääldigt duktig på att hoppa men ibland kunde han få lite dampryck och skena iväg i hoppningen. Jag red och hoppade lite på honom. Tyvärr gillade många andra honom så jag fick inte rida honom så himla mycket. I ca 1,5 år var han halt men blev inte bättre så han avlivades hösten 2013. R.I.P <3
FINEST FABLE Fille kom till Säva sommaren 2010. Han hade varit där i några veckor innan jag fick honom på ett ridläger. Han var mjuk och fin och mysig att hålla på med. Han blev min favvo och jag fortsatte rida honom under terminen. Efter varje pass var jag nästan lyrisk. Han var så himla fin och var det första häst som gick stadigt på tygeln med mig. Vi hoppade några Pay and Jumper och allt gick bra! Sedan red jag honom mindre, han blev surare i boxen och allt stelare att rida. Nu rider jag honom inte alls eftersom jag rider med hans fodervärd Elin.
RONDA Samma dag som ridlägret med Fille slutade började terminen. Då fick jag Ronda. Ettt litet, brunt d-ponny sto med mycket humör. Hon var väldigt sur i boxen och speciellt när man sadlade. Men jaa, jag fastnade för henne första gången jag red henne. Hon var ganska kort i steget men härlig att rida. Henne red jag mycket och hoppa Pay and Jumper med. 2011 fick jag henne på ett ridläger och det var så himla härligt! Jag lärde mig att rida henne på rätt sätt och allt funkade super. Hon lärde mig att verkligen rida hela tiden och att lita på sin häst. Men hon började tröttna på ridskolelivet och såldes till Sara Bjerkliden. Hon står fortfarande på Säva och har det bra!
GOLDEN SUNDOWNER 2012 fick jag rida ridlärarens ponny Sanni på ett ridläger. Det var något helt annat än att rida ridskolehästarna. Hon var väldigt mycket häst att rida och ÄLSKADE att hoppa! I dressyren kunde hon vara riktigt fin men hon ville inte riktigt. I hoppningen rusade hon på och hoppade stort! Något hon älskade var terrängen. Hon hoppade allt och hade öronen framåt hela tiden. Säva funderade på att köpa henne men gjorde inte det. Så hon såldes upp till Norrland och jag saknar henne. Hon var hela 16 år men det märktes inte ;)
ARLETTA´ Jag red henne lite men kunde inte göra det så mycket eftersom hon hade fodervärden Klara. Men jag tog varje chans haha! Vi var med på en klubbtävling och kom delad 3:a i 80cm. Hon var galet pigg på framridningen men hoppade så grymt bra! Sen hoppade jag henne på en Pay and Jump. Haha jag ramlade av på framhoppningen och sadeln gled runt. Men, men... Sen fick jag höra att Klara skulle åka till Australien. och även fast jag tycker mycket om Klara så blev jag glad. Jag kunde rida Arletta! Men efter sommaren blev hon halt och jag fick höra att hon skulle få en fodervärd. Det kändes snopet och jag började rida Fiffi lite på hoppspecialen. Hon blev frisk och skulle sättas igång. Fodervärden blev det inget av och äntligen skulle jag få rida min favvo! Och där är vi nu. Jag rider Arletta 2 ggr i veckan och tävlar henne. :)


Kommentarer
Elin

Du har då en väldigt bra hästsmak, Stina, Helmut och Fille ;)

Svar: Haha såklart ;)
elisabethloof.blogg.se

2013-12-18 @ 20:21:21
URL: http://elinochfille.blogg.se
Matilda

Gud vad söta bilder <3

Svar: Tack! <3
elisabethloof.blogg.se

2013-12-19 @ 08:10:49
URL: http://ridkompisar.blogg.se
Hanna Johansson

Joker är bäst. Nu står han i mitt stall
Och väntar på en skön ridtur.

2014-09-28 @ 08:01:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0