Klubbtävling

Var ju på en klubbtävling idag, hoppade 70-80cm. 
Arletta var väldigt pigg på framridningen. Hon blev nästan lite stark vilket är väldigt ovanligt för henne haha! Men iaf så när vi galopperade o hoppade började hon studsa/bocka/sparka typ. Men hon hoppade bra. 

På banan var hon fortfarande väldigt pigg men koncentrerade sig. Banan bestod av 7 hinder i grunden och 4 i omhoppningen. Vi fick dubbelnolla och fjärde snabbaste tiden tror jag. Tyvärr blev bara 3 placerade men jag fick en clearroundrosett iaf ;) 

Men i 80cm blev det PANNKAKA av allt. Vi skrittade ganska mycket innan. På banan kändes hon pigg men väldigt okoncentrerad. De första 3 hindrena gick bra men vi fick en rivning på 3:an. Hon blev nog lite paff av det och vi stannade på 4:an. Sen hoppade hon 5:an lite vingligt. På 6:an fick vi 2 stopp och blev då uteslutna.

Väldigt skilda resultat men så blir det ibland. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0