Dagen+dressyren

Jag hade inte så lång skoldag men den blev jobbig ändå. Under helgen har jag känt mig lite dålig och idag brakade det loss. Rejäl förkylning och täppt i näsan som bara den. Så ingen skola imorn för mig. Får se hur jag gör på onsdag. Iaf så var SO läraren sjuk och ingen gjorde så mycket på den lektionen. Annars hade jag NO, franska, slöjd, MA o engelska. ÄLSKAR verkligen min franskagrupp. Alla är så mysiga och roliga. Ja jag red iaf ett dressyrpass på Arletta. Hon var mjuk i sidorna men pga hennes underhals är det svårt att få henne i en bra form. Den ska vi få bort! Vi red mycket på volterna och tempoväxlingar samt flytta för skänkeln. Det gick bra och det var en stor förändring mot slutet. Vi fick lite rodeo under lektionen. Olivia (som jag snart börjar tro är otursförföljd) ramlade av Quinten. Han rejsade åt alla håll och bockade som en galning i mer än 5 min innan han stannade. Sen ramlade en knatte av Darky på andra sidan och började gråta och skrika. Så det har hänt rätt mycket hahah. Hörs imorn!
Bild från hoppningen i fredag. Fin ponny! För den som tycker att höjden är viktig ligger oxern på ca 95cm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0