Eskilstunaspelen

Ja jag tävlade ju som sagt Eskilstunaspelen idag. Var med på höjd, längd och 60m. 60m: Ja asså inget stämde här. Värmde upp och allt kändes bra men när jag provstartade kom jag inte ur startblocken ordentligt. Fick sämsta starten och kom 4:a... Vi var bara 4:a stycken med så sist alltså. Haha men men. Höjdhopp: Hoppade höjd nästan direkt efter och så hoppade vi samtidigt som f.13 o f.14. Det gick BRA. Jag VANN med 1.30m som bästa hopp. Riktigt nöjd och pers! Tyvärr så hoppar jag lite som en "köttbulle" så jag kommer inte kunna hoppa så mycket högre. Så jag ska börja ändra min teknik. Längd: Usch... Jag fick jätteont i foten efter höjden. Fick ändå ett bra inhopp. Mitt första hopp var 389cm. Hyfsat... Sen gick allt helt fel. Andra hoppet blev det fel fot, tredje för långt ifrån och fel fot, fel fot. Så inte nöjd med det. Men mitt första hopp blev ett silver iaf. Så jag tar med mig 2 medaljer hem. Ska snart fixa upp bilder. Hare bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0