Markarbete 15/11

Så här skulle vi rida. Det var en riktigt klurig övning som krävde en bra kort galopp. Arletta har ju en ganska kort galopp men hon blir ju så pigg när hon får hoppa. Så jag behövde hålla henne riktigt kort fram till hindret, låta henne hoppa av nära för då var det lättare att få tillbaka henne efter. I volterna behövde man typ hålla ihop galoppen som tusan och vara noga med blicken. Det gick bättre och bättre men hon har lättare för vänstergaloppen. Sen hoppade vi en lite enklare övning med 4 språng. 2 av sprången skulle man hålla samma galopp efter och de andra 2 skulle man byta över. Arletta är bra på att byta galopp. Men hon är så känslig för vikthjälperna så ibland byter hon när hon inte ska. Men jag är nöjd med henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0