Ridpasset

Idag kändes det bra. Fiffi hittade snabbt ett bra tempo i traven och hon rullade på. Fin häst på framridningen helt klart! Fin form och ett hyfsat flyt. Efter galoppen blir hon ju som sagt pigg och hängde lite i handen. Men det är ändå positivt eftersom hon vågar lägga stöd på bettet. Sen fick hon en fin form men dålig rytm. Sen tvärt om. Fick inte till det förns på slutet och hon blev superfin. Vi red iaf på olika volter, olika stora och så. En enkel övning som ger så mycket. Fiffi har blivit stel i vänstersidan och biter sig fast. Så där har vi mycket att jobba på. Men jag är helt klart nöjd!
Lilla Robin får stå för bilden. Så himla söt! Lärde honom att pussas på kommando idag och sen ville han pussas hela tiden. Hihi sötnos ❤


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0