Uteritten

Red ju ut idag med Elin o Josse och det var så himla mysigt! Superfint väder, solen sken och hästarna var pigga. Vi red först på "blåa stigen" (tror jag). Vi gick förbi några hönor som Arletta tyckte var jätteläskiga! Efter galoppen så svängde vi in och gick en bit på en äng. Sen gick vi in på en lerig, smal stig i en massa buskar haha. Men sen kom vi ut på vägen mot Mälaren. Då vände vi hemåt och framför oss låg en lång härlig galoppsträcka. Arletta låg på men hon bockar inte, hon bara springer. Fille däremot får typ värsta rycket och bockar som en galning så Elin ramlade av... Robin bockade också men Josse satt kvar. Så vi travade en bit och sen galopperade vi lite till. Sen skrittade vi hem och bara pratade. Supermysigt! Fast Arletta blev rädd för en sten... Den kunde ju faktiskt anfalla ju 😉


Kommentarer
Anonym

Varför rider du ut? Är du fodervärd på henne?
Asså menar att fodervärdarna får ju rida ut en gång i veckan men du är väl inte fodervärd?

2013-11-18 @ 19:01:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0