Lite fakta om hästarna jag rider-Ballinaclough Feather

 
 
 
Ja, det här är Fiffi. Ett 6-årigt skimmelsto. Hon är en liten storhäst på ca 155 cm i mkh. Fiffi kom till Säva i sommras och går nu lite lektioner. Jag rider henne i dressyrspecialen på måndagar. Oftast är hon väldigt pigg och otroligt känslig. Man måste rida henne lugnt och inte hålla emot hårt i handen när hon blir pigg. Då drar hon ännu mer och sedan funkar inget. Men jag har börjat hitta knapparna på henne och vi börjar funka tsm. Jag har bara hoppat henne 2 ggr pga att min kompis Emma rider henne i hoppspecialen. Men hon är superduktig och vi har kommit över 1m. Hon är en riktigt rolig häst att jobba med iaf och när det funkar är hon superduperfin! Kommer skriva en del om henne här haha ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0