Dressyr

I måndags var Lollo borta så vi hade Angelica som vi hoppar för. Först red jag igen i Matildas grupp och då hoppade vi lite inför terräng. En spets och sockerbitar utan hinderstöd och lite sånt. Arletta var taggad men det gick bra. Hon brukar vara väldigt tittig men hon hoppade allt utan att tveka. Duktig tjej! Dressyren sen då. Den gick jättebra! Vi red ute och det var riktigt varmt. Vi red en "bana". Vid C gjorde man ett avbrott till gångarten under (i skritten var den till halt), sedan red man en båge på långsidan in till medellinjen, vid A gjorde man en 15m volt och på sista långsidan red man innanför spåret och raktriktade. Skritten gick bra och traven också men hon var lite seg och trampade inte på ordentligt. Vänster varvet är alltid bättre för hon biter sig fast i högersidan... Galoppen var super i vänster varv! Riktigt fin form och ett lagom, jämnt tempo. Svettig blev hon också hihi!Hon gick i en fin, rätt stadig form nästan hela tiden och det är riktigt skönt att det har börjat släppa. Många guldstjärnor till Arletta idag <3 På söndag är förresten första omgången i Allsvenskan div. III på Håbo. Kom gärna och titta o heja på Säfvas lag! Vi har 2 lag med och ett par stycken i förklasserna också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0