Fiffi & Tequila

Red dressyr på Fiffi i måndags, en hel vecka sedan nu men jag har inte riktigt haft något bloggsug. Hon var iaf riktigt fin! Vi red på volterna och jobbade med öppna och sluta på små volter. Sedan red vi även lite bakdelsvändningar. 
Hon var lite låst i vänstersidan och då gled bogen ut i högervarvet och ställningen åt vänster var inte helt hundra. Men efter lite kämpande släppte det och funkade bra. 
 
Tequila gick markarbete. På ena långsidan var det 2 sockerbitshinder uppställda där man först skulle trava över första, sakta av till skritt och sedan trava ut över nästa "hinder". Sedan gjorde vi från galopp till trav och galopp till skritt. 
Hon var ganska stark och blev pigg i mellanåt så avbrotten kunde varit bättre. Jag kände inte heller att jag red helt hundra så nästa veckan blir nog helt klart en förbättring. 
På slutet red vi snett igenom över en bom, avbrott till trav ny galopp, sockerbitshinder och samma i andra varvet. Nu mot slutet började övergångarna bli bättre men jag måste jobba med att hon ligger kvar och väntar på mig lite mer. I nuläget blir hon så taggad att hon ibland inte riktigt lyssnar på lilla mig. 
Jaja nästa vecka blir det bana. 
 
Sedan har jag också hunnit borsta och mysa lite med Snowy. Hon ser bra ut. Dock ska hon vila ett tag till eftersom hon varit halt så länge. Men snart ska hon börja skrittas igen. Gissa om hon kommer va pigg! Får hoppas att jag inte ramlar av bara haha! 
 
Arletta har också fått en massa mys och pussar. Får inte glömma bort lill-prinsessan. 
 
Mina hjärtan <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0