Flai

I fredags var det första hoppspecialen för terminen. Jag ska ju börja rida Snowy men hon är halt... 
Först stod det att jag skulle ha Darky hahah men det gick ju inte. Sedan blev det Zulle och till sist Flai. 
Flai är iaf en brun connemara, 5 år gammal. Hon kan inte så mycket i hoppningen och är lite vinglig osv. 

Vi galopperade över galoppbommar. Det gick bra. Hon kom in rätt oftast och gjorde hon inte det då löste hon det själv. Sedan galopperade vi över 2 upphöjda galoppbommar på andra långsidan. Det funkade också bra men hon var lite vinglig i mellan. 

Hon har också lättare för vänster galopp än höger. Sedan hoppade vi några små kryss. 

Flai är en riktigt trevlig liten ponny som kommer bli jättefin när hon blir äldre. 








Kommentarer
Anonym

Varför red du inte darky?
Ville du inte det eller fick du inte haha??;)

Svar: Haha jag ville inte. Plus så är jag lite för lång för lilla honom haha ;)
elisabethloof.blogg.se

2014-08-11 @ 12:42:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0