Hoppning

Idag var det bana med titthinder. Vi hoppade fram på ett helt vanligt räcke först och sen på en oxer med röda sockerbitar under. 
Kändes bra men Arletta var väldigt taggad haha! Banan gick iaf så här: först räcket, snett igen på ett helt vitt plank, hela runt och så snett igenom på en bred vattenmatta, långsida upp på oxern och sist sne linje på en mur. 
Första varvet var typ 70 och andra 80. Arletta hoppade allt utan att tveka men hon är så viktkänslig så det blev fel galopp på en del ställen. Men det gör inget. Det är så himla positivt att hon nu hoppar i nästan alla lägen trots titthinder och fel avstånd. Riktigt nöjd! 

Imorn ska jag köpa byxor o lite sånt och på söndag rider jag ut. Det blir nog mest skritt eftersom det är så isigt. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0