Dagen

Idag så var jag ledig. Jag, Hanna, Anton, Anton och Edvin cyklade runt på Öland hela dagen och skådade och hade det riktigt skönt! Först var vi i södra lunden för att hitta halsbandsflugsnappare, vilket vi inte gjorde... Men vi fick en jättefin obs på en Ängshök. 

Sedan cyklade vi och letade höksångare vid muren men den hittade vi inte heller. 

Då cyklade vi upp till grönhögen och käkade lunch på kvarnen. 
Efter det badade vi i ett kalkbrott. Det var jätteskönt o rätt så varmt. 

Sedan cyklade vi en mil upp till Gräsgård där vi käkade en massa chokladbollar och letade turturduvor. Hittade inget sådan heller. Men på vägen såg vi 2 havsörnar, 1 ängshök, 1 ormvråk, 1 brun kärrhök o 1 blå kärrhök på samma ställe. Rätt grymma ^^

Vi kom hem runt halv 8. Dagen har varit supermysig verkligen och jag skulle lätt göra om det. Ikväll ska vi kanske spela kubb och kolla på film. 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0