Ridläger

Jag har varit på ridläger veckan som varit. Det fanns inget internet så därför har jag inte bloggat något. 

Iallafall så red jag Arletta. Första passet var hon stel och vääääldigt motsträvig. Men sedan blev hon jättefin verkligen! När ingen annan rider henne i mellan så märker man verkligen skillnad. 
Hon har en stadig form i skritten och är lätt att jobba. I traven blir hon fin när hon har fått värma upp ett bra tag innan. Galoppen är bra på volterna och då slappnar hon av och koncentrerar sig bättre. 

Så dressyren har varit ett stort plus verkligen! 


Hoppningen har gått rätt så bra. Hon var lite ostadig men hoppade bra. 

Terrängen har varit riktigt bra! Hon hoppade av stort när hon kom lite fel istället för att krypa nära. Hon älskar verkligen terrängen. Öronen framåt och full fart. Inget stopp alls. 
När vi red för Gudrun så spöregnade det... Asså seriöst. Efteråt så var vi blöta helt igenom. Det haglade typ också. Mysigt... 
Under veckan hoppade vi nästan alla hinder, förutom oxern och muren eftersom de har harvat åkern typ. 

På slutet av veckan hade vi en liten "tävling". Dressyr, hoppning och terräng. 
I dressyren fick vi 63%. 
Jag hoppade 80cm och fick 2 stopp. Mot 5:an hade hon korsgalopp och på 6:an blev vägen jättedålig och farten också. Men jag är nöjd ändå. Hon stannade av anledningar iaf. Ibland stannar hon för att hon tycker att allt är lite läskigt haha. 

Veckan var superbra och jag träffade en massa roliga kompisar. 






Fina hästen ❤️










Smilla&My






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0