Dressyren

I måndags övade vi på sluta och förvänd sluta längs kvartslinjerna. Arletta var lite ormig och sköt ut bogarna lite. I vänsterslutan så blev hon frustrerad när jag böjde henne så då började hon typ snurra och backa men då tog jag det lugnt och red bara ställning till en början. 
Högerslutan gick mycket bättre! Det är egentligen hennes svårare varv men det gick super! Sedan red vi halva kvartslinjen högersluta och så bytte vi och red vänstersluta. 
Vi jobbade också galoppen på volterna och spåret. 

Vi måste få till takten lite bättre. Jag måste också driva mer även när hon springer på. Men formen kom också idag. Hon har blivit mycket finare sen i början av terminen. :) 


Finaste ❤️ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0