Finalen

I söndags var det ju finalen av allsvenskan som gick på UPK. Jag hoppade LD förklass och LC lagklass.
 
LD
Arletta var fin men väldigt pigg på framhoppningen. Hon var lite studsig men efter ett tag gick hon fram bättre. Krysset och räcket gick super på framhoppningen. Men en bit innan oxern stannade hon och liksom "menar du att jag ska hoppa den? Har du sett färgen eller?". Men jag red på igen och då hoppade hon utan att tveka.
Banan bestod av 7 hinder tror jag. De skickade upp mig ganska sent så precis när jag kom upp skulle jag hoppa direkt. Arletta fick ingen tid att titta runt så hon spände sig. Vi stannade ut oss på 3:e hindret. Jag är ändå inte missnöjd. De sprången vi fick var jättebra och hon hade inte bestämt sig innan att hon absolut inte ville.
 
LC
Den här klassen var lite crazy. 2 starter innan mig ramlade en tjej av, rakt in i ett hinderstöd. Hon gjorde illa ryggen tror jag för hon kunde inte resa sig. De ringde ambulansen och då kom det en helikopter. Alla fick gå in i ridhuset och så tog allt 25min extra. Jag red sist i mitt lag  och de andra hade redan blivit felfria så vi var i omhoppning. Så överdomaren frågade om jag ville hoppa över grundomgången och bara hoppa omhoppningen. Så det gjorde jag.
Omhoppningen gick i LB alltså 1m.
Arletta hade stått väldigt länge eftersom tjejen ramlade av. Hon hade värmt ur. Rundan var hemsk. Första hindret var en rosa oxer. Den hoppade hon bra på fast fösta gången stannade hon. Nästa hinder var ett maxat, svart räcke. Under var det ett plank med eldsflammor. Hon stannade en gång. Nästa försök höll hon på att stanna men sedan hoppade hon jättestort och konstigt. Jag tappade balansen i landningen och var nära att ramla av. Så därför fick vi ett stopp också på nästa hinder och blev uteslutna. Ändå är jag väldigt nöjd över språnget på första hindret. 1m är bra!
De andra i mitt lag var superduktiga och vi slutade på en andraplats för den här omgången! Vi fick rosetter, medaljer och schampo som pris. Ärevarvet var riktigt rolig och både Arletta och Felicias ponny Snow blev väldigt pigga hihi!
 
Bästa laget!
fr.v. Jag & Arletta, Felicia & Snow, Moa & Garbo, Matilda & Stina
Båda Sävalagen
Fler bilder kommer :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0