Dressyr/WE

I måndags red vi först en stund i ridhuset och jobbade lite i galoppen. Sedan gick vi ut på terrängbanan och red WE. Arletta var väldigt pigg och stressig. Så i början krävde jag inget av henne utan försökte bara få henne att lugna ner sig och få in en bra takt. Hon var lite låst i högersidan så hon var svår att ställa åt höger och så sköt hon ut bogen åt vänster. På terrängbanan red vi självständigt. Övningarna var parallellslalom, vanlig slalom, tunnorna, bron, skänkelvikning mellan 2 bommar och hoppa ett litet halmhinder och fortsätta upp på Rolfs backe. Sedan satte vi ihop det till en bana. Man fick göra alla hinder i valfri gångart. Arletta blev mycket finare när vi kom ut. Hon var pigg men mer balanserad. Jag red parallellslalomen i trav för det mesta och där blev hon riktigt mjuk och fin. Den vanliga slalomen red jag i galopp. Jag är nöjd med henne iaf.
På söndag är det finalen av allsvenskan på UPK. Kom och heja!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0