Pay and Jump

Igår var det Pay and Jump. Jag hoppade 70 och 80. 
Jag tog det rätt lugnt på framhoppningen för Snowy hade gått innan. Hon kändes lite loj och stark så försökte få upp hennes huvud så hon inte sprang omkring som en ångvält. Sprången på framhoppningen kändes bra men hon kom lite nära nån gång och då blir sprången lite konstiga. 
På banan taggade hon till ordentligt och blev ännu starkare så det var lite svårt att bromsa. De flesta sprången kändes bra även fast avstånden blev lite ojämna. Det var 8 språng på banan med 2 linjer, en bruten. Där gled hon in lite i svängen. Innan sista hindret hade hon fel galopp och hon blev riktigt pigg i svängen så avbrotten blev lite sent och svängen lite vinglig. Men felfritt blev det iaf. På väg ut från banan när jag hade släppt lite på tyglarna så bockade hon haha. Bara sådär, rakt upp.
 
Till 80 red jag inte fram så mycket, hoppade 1 gång på räcket och 1 gång på oxern och det kändes bra. Snowy var rätt trött, hennes kondition är ju ganska dålig. Men hon var ändå pigg och taggad. Hon hoppade av ganska ojämt. Ibland nära och ibland långt ifrån. Men ett par språng blev bra. Hon vart stark i sista svängen igen så behövde hålla in ordetligt där då hon var rätt stark och ångvältig också. Men vägen blev bättre än i förra klassen. Felfritt här med. Hon gjorde samma sak efteråt haha. Bockade rakt upp fast inte lika stort. 
 
Min lilla gosprinsessa <3
 
 
 


Kommentarer
Janna

Vilket gymnasium vill du gå på?
Känner du någon i 8B?

Svar: Jag vet inte än men funderar på Rosendal eller Katedral. Jag känner inte så många i 8:an på min skola men vet vilka dom flesta är :)
elisabethloof.blogg.se

2014-11-26 @ 17:57:21
Janna

Ok, för det var nån på ridlägret i somras som jg tror skulle köpa häst.. Vill veta hur det gick åså, men har inte insta eller kik eller nåt... Minns bara att hon gick på tiunda och skulle börja åttan... Hon knke går i 8a..

Glasögon, blond...

Vet du vem.det är? Isåfall vill jag gärna ha kik ellef nått

Svar: Kommer du ihåg vad hon heter? Kommer inte på nån sådär direkt som har glasögon och är blond
elisabethloof.blogg.se

2014-11-30 @ 12:50:08
Janna

Katrin, Katarina, Karin, karina, Karolina, Karmen... Nånting på KA, va det i varje fall... ELller så blandar jag ihop henne med nån annan, men om du vet vem det är så blir jag asglad

Svar: Jag tror att det kan vara Karin Hårsta. Hon red en stor svart häst som hette Tequila :) hon heter kariinz på kik
elisabethloof.blogg.se

2014-11-30 @ 13:09:15
Janna

Justeja! Tack så sjukt mycket :*

2014-11-30 @ 18:19:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0