2 hästar

Idag red jag först Snowy. Det blev lite dressyr på rundbanan med Elsa o Zvante. Även mycket intervaller för att bygga upp henne kondition och muskler efter hältan. Först ville varken hon eller Zvante gå ifrån stallplanen...suck. Zvante började sparka o Snowy liksom halv studsa.

Skritten var bra i båda varven tycker jag. Fin form o bra tempo. Traven i vänster varv var också bra. Hon var något seg med att ta hjälperna men det blev bättre.
Högertraven var sisådär. Hon tog inte ytterskänkeln utan sköt ut rumpan när jag ställde henne. Det släppte iaf lite på slutet efter mycket rakriktning till att börja med. 

Galoppen var jättebra! Hon har blivit så fin i alla gångarter nu asså! Hon sätter verkligen bakbenen under sig och får en bättre, rundare o stadigare form även i galoppen. Dessutom bockade hon nästan inte alls idag. I tisdags var det ju rodeo... Men jag är supernöjd med henne 👍

Tequilas galopp var inte särskilt bra idag. Redan från början fick hon lätt korsgalopp. Sedan hängde hon lite kvar i det och bytte runt en massa. Det var en linje på medellinjen med 3 hinder,12m mellan varje och 2 st snett igenom. Vissa saker blev bättre, vissa sämre. 

Ibland tar hon stora, luftiga språng vilket är bra men jag har svårt att då tillbaka henne efteråt. Sedan blir hon ju så taggad men samtidigt behöver hon mycket stöd osv. Det gick ändå rätt bra o var en nyttig övning. 

Imorn ska Snowy ridas och så är det USS-möte :)










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0