Pay and Jump

Var första Pay and jumpen på Tequila idag. 
I första klassen var galoppen hemsk. Asså verkligen hemsk. Sprången blev bra men usch för resten. Vi fick också ett stopp på 5:an som var andra hindret i en linje. 
Hyfsat nöjd ändå. Hon var väldigt pigg och förhållningarna gick inte igenom helt som jag ville. 

I andra klassen kändes det mycket mycket bättre. Hon var lite mer genomkörd och hade lugnat ner sig en del. Sprången på banan kändes bra. Runda och fina och bra avstånd. 
Och galoppen var BRA. Den var jämn och taktmässig och inte alls så konstig som den brukar vara. Dessutom slutade hon springa upp med huvudet och fick bakbenen mer under sig. Dock var det ibland lite högt tempo men galoppen var grym så jag är väldigt nöjd! 


Film kommer :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elisabethloof.blogg.se

Hej! Jag är en tjej född 1999 som älskar hästar, friidrott och att fota. Jag rider och tävlar på ett D-ponny sto som heter Snowy. Vi ska tävla i allsvenskan div. III i vår. Hoppas du gillar min blogg :)

RSS 2.0